Beleid van T-Mobile werkt de wens naar een unlock voor de iPhone 3G in de hand.

De vraag naar de iPhone is zo groot, dat veel mensen nu al een iPhone 3G kopen bij T-Mobile, terwijl hun huidige abonnement bij een andere provider pas maanden later afloopt. T-Mobile geeft de iPhone 3G wel direct mee aan de klant, ondanks dat het abonnement pas maanden later actief wordt. Genereus van T-Mobile? Fresh vindt van niet…

Het is heel vriendelijk van T-Mobile dat je nu alvast een iPhone 3G kunt kopen en je 2-jarige abonnement pas later kunt laten ingaan. Je gaat naar huis en je denkt dat je in die paar maanden dat je oude abonnement nog loopt van de iPhone 3G gebruik te kunnen maken met je oude simkaart/abonnement bij bijvoorbeeld Vodafone. Helaas kom je dan van een koude kermis thuis. De iPhone 3G is op geen enkele manier aan de praat te krijgen met die Vodafone simkaart. Wij van iFoneguide wisten dat natuurlijk allang, maar waarom deelt T-Mobile dit niet mee aan zijn nieuwe iPhone 3G klanten? Ach, je kunt de iPod toch gebruiken? Wat zeurt die klant toch? Hoe ver gaat dit bedrijf eigenlijk om nieuwe klanten te werven? Het verhaal is evident, als bestaande klant sta je volledig in de kou, als nieuwe klant willen ze je meteen voor 2 jaar. Niet omdat jij zo graag met T-Mobile belt, maar omdat je heel graag een iPhone 3G wilt bezitten. Waarom is die superphone niet gewoon los te koop net als iedere andere mobiel? Ik denk dat nieuwe T-Mobile klanten voor de iPhone 3G uiteindelijk nog harder weg zullen rennen dan dat ze zijn gekomen.

Ik ben heel toevallig al 8 jaar klant bij T-Mobile (dat toen nog BEN heette). Verrast was ik toen bekend werd dat dit bedrijf de iPhone 3G exclusief zou aanbieden in Nederland. Hoogst teleurgesteld was ik toen bleek dat T-Mobile bestaande en potentiële iPhone 3G klanten op geen enkele manier tegemoet wilde komen. Mijn abonnement loopt eind oktober af, maar Fresh heeft het gehad met de arrogantie van dit bedrijf. Wat is er gebeurd met het eens zo jonge, venieuwende, klantvriendelijke bedrijf?

Waarom schrijf ik dit? Nee, niet omdat ik zelf een gefrustreerde T-Mobile klant ben die graag een iPhone 3G zou willen hebben. Mijn abonnement loopt immers over enkele maanden af en dus zou ik de iPhone 3G nu al kunnen bestellen en al kunnen gebruiken met mijn huidige abonnement, dat loopt immers bij T-Mobile. Waarom schrijf ik dan dit artikel? De iFoneguide unlockservice wordt nu al veel gebeld door nieuwe T-Mobile klanten die, zoals gezegd, nog een half jaartje of langer met hun huidige KPN, Vodafone of ander abonnement verder moeten. “Kunnen jullie ervoor zorgen dat ik met de iPhone 3G nog even kan bellen met m’n KPN sim door hem te unlocken?”. Waarom, T-Mobile, moeten jouw nieuwe klanten hun toevlucht zoeken bij ons? Misschien dat T-Mobile deze situatie even zou willen toelichten…

Ik heb er alle vertrouwen in de we heel binnenkort een unlock hebben voor deze nieuwe T-Mobile klanten, die weliswaar een iPhone 3G hebben gekocht, maar er voorlopig niet mee kunnen bellen. Er KOMT een unlock voor de iPhone 3G, dat weet ik heel zeker en dan helpen we deze nieuwe T-Mobile klanten wel. Voor de eerste generatie iPhone is er gelukkig al wel een 2.0 unlock.

Ach, het is eigenlijk koren op de molen van iFoneguide, wat T-Mobile doet. Niets te klagen, dus. Nu die unlock nog, zodat we geen “nee” hoeven te verkopen aan mensen die hun officiële T-Mobile iPhone bij ons willen laten unlocken.

Deze jongen gaat na 8 jaar T-Mobile verlaten, want ik zie een mooie telefoon – de iPhone 3G –  in de vitrine staan. Ik heb een buidel geld bij me en T-Mobile zegt:”Nee, meneer, u kunt dit schitterende apparaat niet los kopen, hoeveel u er ook voor over hebt.”.  T-Mobile verschuilt zich handig achter de voorwaarden die Apple zou hebben gesteld. Eén ding kan ik nog wel verklappen: De telecombusiness gaat snel. Uit mijn telefonisch contact met T-Mobile blijkt dat het bedrijf het hype-spelletje van Apple vrolijk meespeelt door de voorraad iPhones kunstmatig laag te houden. “Misschien dat we wel wat flexibeler worden als de iPhone 3G beter beschikbaar wordt”, beloofde men mij… Hoe dan ook, die flexibiliteit zal eerder van Apple komen, dan van T-Mobile verwacht ik. Fresh voorspelt een iPhone 3G voor iedereen, met of zonder T-Mobile!

Plaats een Reactie