iPhone 3G: T-Mobile stelt bestaande klanten hevig teleur!

De iPhone 3G hype is begonnen. T-Mobile heeft in Nederland het alleenrecht gekregen om de Apple iPhone 3G in Nederland aan de man te brengen. Eindelijk een legale iPhone voor jou in Nederland? Helaas kun je bedrogen uitkomen. T-Mobile laat haar eigen abonnee’s en veel andere iPhone liefhebbers namelijk gewoon in de kou staan.

De antwoorden van de PR-vrouw van T-Mobile in het filmpje van Bright spreken boekdelen. In enkele simpele woorden legt ze uit dat bestaande klanten hun huidige abonnement maar moeten uitzitten, of desnoods een tweede abonnement “kunnen” (lees: moeten) afsluiten om in het bezit te komen van de iPhone 3G. T-Mobile toont hiermee zelf aan dat je een ongelofelijke oen bent als je een 2-jarig abonnement afsluit.

Natuurlijk is het zo altijd al geweest; wil je een nieuw toestel, dan wacht je tot je abonnement afloopt, of je koopt een los toestel al dan niet simlockvrij. Bij de iPhone 3G gaat dit verhaal helaas niet helemaal op, want de iPhone 3G is alleen te koop i.c.m. een T-Mobile abonnement. Een los toestel kopen is niet mogelijk, ook niet met de grootste zak geld. Het is al heel wat als je van een andere provider wisselt naar T-Mobile alleen om in het bezit te komen van de iPhone, laat staan een duur 2-jarig abonnement afsluit. De iPhone is zo gewild, dat je zou verwachten dat T-Mobile daar marketingtechnisch slim mee om zou gaan door m.b.v. van de iPhone zoveel mogelijk klanten te winnen en vooral te behouden, maar nee…

Wie staan er allemaal in de kou?

  • Potentiële kopers van de iPhone 3G die nu nog via een andere provider bellen en daar een langlopend contract hebben.
  • Potentiële kopers van de iPhone 3G die al met T-Mobile bellen en daar een langlopend contract hebben.
  • Zakelijke gebruikers die helemaal geen eigen keuze voor een provider kunnen maken. Bedrijven hebben meestal groepscontracten en zullen niet massaal overstappen naar T-Mobile om hun medewerkers een iPhone 3G te laten gebruiken.

T-Mobile begaat hiermee een vergissing. Is het arrogantie? Is T-Mobile toch niet dat vriendelijke leuke jonge bedrijf, of zijn ze gewoon onhandig bezig? Uiteindelijk trekt T-Mobile aan het kortste eind als ze hier niets aan verandert, hoewel het bedrijf ongetwijfeld heel veel klanten zal winnen door de iPhone. T-Mobile moet beseffen dat nieuwe klanten (tegen wil en dank?) naar haar komen vanwege de populariteit van de iPhone en niet andersom. Over een jaar kunnen de kaarten weer heel anders liggen dan nu, dan lopen er vast weer veel klanten weg. Wat is er nou simpeler dan bestaande klanten tevreden te houden? Dat is in ieder geval gemakkelijker dan nieuwe klanten te winnen!

Hopelijk gaat T-Mobile toch nog iedereen die de iPhone 3G wil hebben tegemoet komen. Je kunt natuurlijk een klacht indienen bij T-Mobile. Mogelijk helpt het je niet veel, maar een bedrijf als T-Mobile is ongetwijfeld erg gevoelig voor klachten als ze maar massaal binnenkomen. Doen dus, stuur T-Mobile een mailtje!

Je kunt contact opnemen met T-Mobile via deze link: http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/service-contact/contact.aspx

Plaats een Reactie